Εκπαίδευση - Snoezelen

Πιστοποιημένη Εκπαίδευση Θεραπευτών MSE- Snoezelen
Στην εκπαίδευση για MSE - SNOEZELEN (Multisensory Environments), οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα και τις πρακτικές του Snoezelen.
H εκπαίδευση αποτελείται από τέσσερις διδακτικές ενότητες των 16 εκπαιδευτικών ωρών, καθώς και την προετοιμασία και παρουσίαση μιας εργασίας.
Κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει να γράψει μια εργασία για το Snoezelen ανάλογα με τη θεραπευτική του ιδιότητα. H εργασία θα περιλαμβάνει παρουσίαση περιστατικού με βιβλιογραφική αναφορά, την οποία θα παρουσιάσει στη τέταρτη και τελευταία ενότητα της εκπαίδευσης.
Με την εκπλήρωση και των τεσσάρων διδακτικών ενοτήτων οι θεραπευτές θα λαμβάνουν το εγκεκριμένο δίπλωμα με το επίσημο λογότυπο του ISNA-MSE (International Snoezelen Association- Multi Sensory Environment).
Το πρόγραμμα διδάσκεται από την Σοφία-Χριστίνα Αραμπατζή, Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια από τον ISNA –MSE (International Snoezelen Association- Multi-Sensory Environment) ο οποίος είναι o επίσημος διεθνής επιστημονικός οργανισμός που δημιουργήθηκε με σκοπό την εξέλιξη και την συνεχόμενη εκπαίδευση πάνω στο Snoezelen
*Το Snoezelen® είναι καταχωρημένο εμπορικό σήμα της εταιρείας Rompa® Ltd.
Πρόγραμμα:
4 Ενότητες (16 ωρών)
Πρώτη Διδακτική Ενότητα 16 ωρών:
Πρώτη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
1. Η ιδέα, φιλοσοφία και η ιστορία του Snoezelen.
2. Το σώμα μας, πως και γιατί μας δυσκολεύει στην επαφή : Ψυχοφυσιολογία του Ανθρώπου.
-
Σύνδεση μυαλού – σώματος
-
Το σώμα ως μέσω φροντίδας
-
Το πραγματικό και το φαντασιακό σώμα
-
Τονικός διάλογος
3. Ανάπτυξη και Λειτουργία των Αισθητηριακών Συστημάτων.
-
Νευροπλαστικότητα
-
Αισθητηριακή αντίληψη και επεξεργασία
-
Αισθητηριακή ολοκλήρωση S.I
-
Δυσλειτουργίες στη αισθητηριακή ολοκλήρωση S.I
Δεύτερη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Αισθητηριακό προφίλ και θεραπευτικοί στόχοι.
-
Ψυχολογία χρωμάτων.
-
Αρωματοθεραπεία.
-
Ο εξοπλισμός στο πολυαισθητηριακό περιβάλλον.
-
Σχεδιασμός δωματίου.
-
Δημιουργία δικών μας υλικών.
Δεύτερη Διδακτική Ενότητα 16 ωρών:
Πρώτη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Θεραπευτική σχέση και η σημασία της στο πολυαισθητηριακό περιβάλλον Snoezelen.
-
Τι είναι η θεραπευτική σχέση
-
Βασικές αρχές
-
Βιωματικές ασκήσεις. *Οι βιωματικές ασκήσεις έχουν στόχο την αυτοπαρατήρηση των θεραπευτών.
Δεύτερη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Συνέχιση των βιωματικών ασκήσεων.
-
Αυτοεπίγνωση και αυτοπαρατήρηση στο δωμάτιο.
Τρίτη Διδακτική Ενότητα 16 ωρών:
Πρώτη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Το Snoezelen σε διαφορετικούς χρήστες.
-
Σε βρέφη και μωρά
-
Σε χρήστες με πολλαπλές αναπηρίες
-
Σε χρήστες με αναπτυξιακές διαταραχές
-
Σε χρήστες με χρόνιο πόνο
Δεύτερη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Συνέχιση της προηγούμενης ημέρας.
-
Σε ηλικιωμένους χρήστες με νευροεκφυλιστικά νοσήματα
-
Σε χρήστες με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
-
Σε χρήστες με ψυχικές διαταραχές
-
Το Snoezelen ως πρόληψη του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στα επαγγέλματα υγείας
2. Ενημέρωση για τη τέταρτη ενότητα των εργασιών.
Τέταρτη Διδακτική Ενότητα 16 ωρών:
Πρώτη ημέρα (8 διδακτικές ώρες)
-
Παρουσίαση εργασιών.
Δεύτερη ημέρα (8 ώρες)
-
Συνέχιση της προηγούμενης ημέρας (παρουσίαση εργασιών).
Διευκρινίσεις:
-
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι τα 24 άτομα.
-
Η παρακολούθηση των ενοτήτων πρέπει να πραγματοποιείται με τη σειρά.
-
Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η συνεχόμενη παρακολούθηση μπορεί να υπάρχουν χρονικά κενά ανάμεσα στις ενότητες.
-
Η τέταρτη και τελευταία ενότητα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός 6 μηνών μετά το τέλος της τρίτης ενότητας για να έχουν οι εκπαιδευόμενοι το χρονικό περιθώριο να ετοιμάσουν τις εργασίες τους.
Εάν ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε τα σεμινάρια εκπαίδευσης Snoezelen, παρακαλούμε συμπληρώστε τη παρακάτω φόρμα.
Δήλωση Ενδιαφέροντος: